Sunday, April 20, 2008

Kisah-kisah time mass...

ni nak merapu sal Mass lak..
hari Fr. Jojo yg serve mass..
nasib baik la Vero bagi sa cuti hari ni..
bleh la sa duduk tpt favorite sa.... tpt duduk warden..
1st, 1st duduk antara si Alex sma si Alister..
pastu, time si Alister pi jaga pintu masa bacaan pertama..
ntah tiba2x ade sorang tambi 'sengal' tu menyibuk jer duduk kat tempat Alister..
Eii, seram aku.. meremang bulu roma aku time dia duduk sblh aku..
tak sabar2x aku nak pindah tpt duduk.. mane tak? berbau bah dia tu..bau semacam..
tu la, menyibuk sgt nak duduk kat tpt warden..
time si Alextier hantar offertery, haa... time tu sa dpt peluang nak pindah..
habis apa lagi?? aku kebas trus tpt duduk dia..
tak kuasa aku nak duduk sblh tambi tu..
aku kebas tpt duduk si Alextier, trus duduk sblh si Charles..
trus ngam la perbualan kami orang.. ngam jugak si Alister duduk sblh si Charles..
so, saya, Charles sma Alister duduk satu baris la..
tiga2x tu pernah jadi coordinator utk PR..
Charles PR utk sesi 2006/2007, saya PR utk sesi 2007/2008, pastu si Alister PR utk 2008/2009..
3 generasi you!! haa.. department lain mana ada mcm kami orang..
tp, si Charles bilang dia x puas hati sma si Alister sbb tak jaga badan..
dia bilang, PR mesti maintain body, x bleh gemok!!
"cuba tinguk si Renold (PR sesi 2005/2006) punya body, maintain bah, tinguk saya, tinguk si Didi... maintain, tidak gemuk!!" dia bilang..
Eh iya ka?? tq Charles.. sbb bilang body sa maintain, tp, sbnrya sa nak kasi tambah berat badan bah sbnrnya..

lps announcement, ada exam blessing gak.. punya ramai budak2x UTM datang..
fuh, best gak dapat blessing ramai2x ni..
sampai meresap ke sum2x tulang..fuh!!

next, time kita org GIFT previous Exco ambil sijil lak.. tepukan paling gemuruh masa si Alex Jr ambil sijil dia.. si Alex ni cili-cili padi tau.. kecil2x tapi, ramai admirer..
time saya plak, si Charles tarik tangan saya masa sa nak bangun dari krusi..
nasib baik tak jatuh.. kalau jatuh, ntah mana nak letak muka aku yg hensem ni..
bawak muka seposen jer la pi SCC.. si Charles tu bah.. mmg kaki sabotaj.. dari saya 1st year lagi kena tau.. siap la ko.. aku kebas sumandak ko next year, baru padan muka ko..
(eh.. teda la...main2x jer..)

time nak balik, jumpa sma si Alfred..(alaa...Alfred gitar tu bah..).. ada ka dia bilang saya kurus suda.. kurus ke slim, sa x tau laa.. tp, for sure ni msti sbb main volleyball hari2x ni.. byk lemak2x kena buang.. pastu jmpa lak si Timothy Nex (sori la yg junior, maybe korang x kenal dia ni.. dia baru grade Master last year).. saya kan PR, of course la sa kenal ramai alumni.. hehehe.. lama dh x jumpa dia (padahal setiap minggu jumpa).. pastu, borak2x la dgn dia, siap lg dia introduce sa sma Elizabeth.. x yah la Tim, kamiorang dh bekenalan pun hari tu.. dulu masa saya 1st year, kira rapat la sma si Tim ni.. sbb kami sama kepala.. best gak la kwn sma dia ni, sbb dia matang..

pas habis mass, kami orang (saya, Alex sma Adrian) ikut diaorang Jim pi makan No. 1..
eh bukan makan No.1, makan di No.1..
1st, 1st ingat mau makan sma diaorang Ging di Melodi.. tp, termakan pujuk rayu si JIMbara tu..
sampai sana mesti tak tau nak makan apa.. si Alex ikut2x sj sa pi cari makanan..
susah tau, last2x makanan Thai gak jd pilihan hati..
last2x si Alex order nasi sasau.. nasib baik ingat tapau utk si Boboi, mi kolok, 2 bungkus..
korang jgn keliru, si Boboi tu, badan jer kecik, tapi mulut.. fuh!! kuat makan.. mcm teda usus kecil tau, smua usus besar... cepat proses penghadaman berlaku..
tup,tup.. ada diaorang si Mark sma gurl dia (si Estelle), Br Alvin, Kath 1 & 2, Eirin sma Edrin pi makan.. kami tumpang semeja la.. time tu gak si Kath 1 (Kath Hazel) bilang orang yg nyayi di No.1 tu mcm si Estelle.. hahaha...smua ktawa mcm tak ingat dunia.. si Estelle pun buat excuse dia, "I cannot see her... I don't think she looks like me"..ek eleh, alasan tu orang pakai masa zaman paleolitik la.. skrg alasan mcm tu dh expired la.. cuba la bagi alasan yg modern sikit mcm, "Oh, I forgot to bring my spec..".. haa.. tu baru la logik..

sblm kitaorang balik UTM, kitaorang pi Jusco dulu la... nak beli brg..
k lah, gd nite.. esok sa smbg lg blogging..

4 comments:

Alister said...
This comment has been removed by the author.
Alister said...

tu la... tambi sengal tu suda la x phm org ckp tggu bacaan tu abis br msk... ntah mcm mana dia trus naik ke tangga... mmg mau kena tempeleng... nsb baik di gereja kalo tak... ehm.... krg bole bygkan sendiri... si charles tu tggu dia.... krg asem btol... mau kena tmbh cuka.... suda la main pegang2... (hanya didi yg tau pa tu)... ko tgk la tym ko grat nnt... mcm mana prubahn PR nnt.....

bujang_temawai said...

pegang2x?? apa tu?? saya pun x tau..
tolong jgn libatkan saya dlm hal "pegang-memegang" nih.. takut plak sa, kot2x........

Anonymous said...

apa ya alister????x fhm...hehehehe